zondag 3 februari 2019

Blij ei

Ze hebben duidelijk het voorjaar in hun koppies. De kipjes.


Met het lengen van de dagen en het stijgen van de temperatuur, merk ik een enorme verandering. 
Ze verspreiden zich weer door de hele tuin, eten weinig voer, want er zijn weer volop wormen en beestjes te vangen.
De haan kraait weer de hele dag en ook de hennen laten van zich horen. En....er zijn weer eitjes.

Eerlijk gezegd heb ik het ook. Eergisteren was het al aangenaam weer buiten. Dus begonnen met snoeien.
Gisteren moestuin omgespit en vandaag gevloerd door enorme spierpijn. Want na mijn luie winterslaap is dat allemaal wel weer even wennen voor mijn lijf.
Maar dat moet maar wennen hoor, want mijn ‘to-do’ lijstje is nog lang niet af. En ik ben er ook wel weer aan toe, mooi weer en beetje beweging.

Dus honden en kippen mee en gezellig buiten aanrommelen dus.
Ook de winterviolen in de bakken leven weer helemaal op. Ze zingen in het zonnetje. De treurkatjes steken hun wollige bolletjes uit......

Daar word je toch helemaal blij van?







1 opmerking:

  1. Heerlijk! Hoewel nog maar begin februari maar t voorjaar zit in de lucht! Joehoe!! Hier ook viooltjes die weer gaan ontdooien en verder bloeien(hoe bestaat het..) moestuinbak is gereed om in gebruik te worden genomen, maar ja...we KUNNEN toch nog een fikse winter krijgen maaf ja..het idee he?! We willen volgend weekend kijken of we kunnen bbq en..hihi...steekje los..

    BeantwoordenVerwijderen