maandag 11 februari 2019

Arie Haan

Dit blogje gaat niet over de voetballer. Arie is onze haan. 



En het is een hele goeie. Eerlijk gezegd is het een betere waakhond dan onze honden. Mensen die hem kennen, zijn bang voor hem. 
Zo op het eerste oog zou je het niet denken. Hij ziet er aaibaar uit, met zijn mooie veren en sokken. Maar kom niet inde buurt van ‘zijn’ meiden. Want dan vliegt hij je aan. 

De enige die niets te vrezen heeft...dat ben ik. Ik weet niet of het komt doordat ik degene ben die hen eten en drinken en lekkers geeft en vaak in het hok loopt. 
Maar mij doet hij niets. Janos daarentegen moet echt op zijn tellen passen.

Van de week hoorde ik een hoop kabaal buiten en kwam Janos binnen stormen.
Al vloekend en scheldend. Arie had m aangevallen. Arie zijn hormonen zijn sinds het mooie weer een beetje op hol geslagen namelijk. Hij is veel actiever en baldadiger dan van de winter.

Verontwaardigd toont Janos me een behoorlijk gat in zijn broek. Wow......dat is wel een serieuze aanval. 

Ik ga maar eens een goed gesprek met Arie hebben denk ik. Want als hij zo doorgaat eten we volgende week kippensoep, kipfilet, kippenpoten......

1 opmerking: