vrijdag 18 januari 2019

Voorjaarskriebels

Ik hou van de winter. Maar eigenlijk hou ik vooral van de afwisseling van de jaargetijden. Ik moet er ook niet aan denken om áltijd te leven in een temperatuur van rond het vriespunt. En al helemaal niet van altijd dertig graden. Verschrikkelijk lijkt me dat. 



Gisteren was het heel zonnig en gewoon vijftien graden! Midden januari. In Hongarije....Dat is echt bizar. 
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kleurige feestverlichting te verwijderen uit de tuin, waardoor alles er ineens kaal en leeg uitziet. Maar het was wel tijd. De witte lampjes langs de dakrand laten we zitten en de lantaarns langs het hek geven toch nog een heerlijke verlichte tuin. Ik hou erg van lampjes en lichtjes. Gezellig.

Met dat we buiten bezig zijn voel ik de voorjaarskriebels opkomen. Veel te vroeg natuurlijk, want er staat sneeuw en min zes in de vooruitzichten voor volgende week, maar ik kan er niks aan doen.
Stiekem ben ik een lijstje aan het maken voor de voorjaarsklusjes. Wat kan wanneer gesnoeid worden, welke klussen staan er op het program. 

Schilderen natuurlijk, dat is ieder voorjaar. Deuren, kozijnen, luiken.....het zijn er zoveel.....maar ik krijg er gewoon zin in.

En de tuin. We hebben heel veel gestekt in het najaar en het ziet er vooralsnog heel goed uit.

Ik ga lekker even op internet kijken of er nog leuke planten zijn die niet te duur zijn en die ik graag erbij wil, want ieder voorjaar kopen we een paar struiken of bomen die niet makkelijk te stekken zijn.

En dus heb ik twee kastanjebomen, bananenbomen en bosbessenstruiken besteld. En ik verheug me er op. In maart/april worden ze bezorgd. Kan bijna niet wachten.....kriebel,kriebel....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten