zondag 6 januari 2019

Een winters nieuwjaar


Het nieuwe jaar is hier in Hongarije op zijn winters begonnen.
Zaterdagochtend ontwaakten wij in een witte wereld. 
En de hele dag bleef het maar doorsneeuwen.


Leuk voor ons, maar minder grappig voor de vakantiegangers die aan het einde van de kerstvakantie weer terug moesten naar Nederland.
Dinnetje moest ook weer weg, vrijdagmiddag nog uitgebreid afscheid genomen, vergezeld uiteraard van een lekker glaasje wijn. Ook werden de overtollige boodschappen ingeleverd, van verschillende kanten krijg ik dan de groente, eieren, uien, aardappels enzovoort, die niet mee terug naar nederland gaan. 
Auto’s worden gepakt  met de bedoeling om op zaterdagochtend te vertrekken. 

Maar dan grijpt koning winter in, het was echt geen doen, niet alleen hier ligt sneeuw maar ook in Duitsland en Oostenrijk staan enorme files en is het heel slecht weer.

De één besluit de uitdaging aan te gaan, maar dinnetje heeft er nog een halve week vakantie aan vast geplakt.
Van de nood een deugd maken, eindelijk sneeuw meemaken in Hongarije en gewoon genieten van iets waar we gelukkig met zijn allen nog steeds geen controle over hebben.....het weer! Dus auto weer uitgepakt, boodschappen weer terug gekregen en gewoon lekker genieten. 
En nu de zon volop schijnt, verdwijnt het allemaal....ja als sneeuw voor de zon 😉

En wij? Wij hoeven nergens heen. Ook wij doen gewoon waar we goed in zijn: volop genieten!

2 opmerkingen:

  1. hoI die LIN,

    Ik heb met veel plezier al je blogs zitten lezen {heb er nu even de tijd voor ,ben herstellend van een operatie } en heb genoten Ook wij wonen in hongarije vanaf 2006 dus alles is heel herkenbaar
    van geduld tot ik ga dadelijk gillen. Ik hoop nog vaak iets van je te lezen Nog de beste wensen voor je man en een gezond en rustig 2019 groetjes sophie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Linda, ik was je een tijd kwijt en kon je niet meer vinden en ineens stond je weer op mijn scherm.. leuk!. Ik heb alles terug gelezen. Zie dat je het nog steeds naar je zin hebt in Hongarije. Wij zijn hier nu ook permanent sinds afgelopen november en we vinden het heerlijk. Groetjes ans

    BeantwoordenVerwijderen