maandag 17 september 2018

Herinneringen

Herinneringen

Ons bruidspaar had plannen om na de bruiloft op huwelijksreis te gaan. Dus bood ik aan om op Ivy en Peanut, de teckel en poes op te passen in hun huis tijdens hun afwezigheid.
Zo gezegd, zo gedaan. En het was één groot feest.





Wat een schatten die twee, heerlijk.
Terwijl ik daar zat had ik mooi de gelegenheid om met wat vriendinnen af te spreken en eens lekker ouderwets bij te kwekken.
Nu ik erover nadenk heb ik vooral met mijn vroegere buren afgesproken. Drie stuks uit de tijd dat onze kinderen klein waren en met elkaar speelden. We samen naar school liepen of fietsten, samen in de zandbak zaten met de kinderen, samen zwanger waren.....
En ook mijn vroegere buurmeisje Ayfer stond op het program. Als meisjes van 11 leerden we elkaar kennen omdat ik tegenover haar kwam wonen. Zij een Turkse, geboren in Nederland en ik kon het niet geloven, ze was precies zoals mijn Nederlandse vriendinnen. We trokken heel veel met elkaar op. 
En áls ik in Nederland ben spreken we altijd even af.
En het is altijd weer net als vroeger, alsof we nog steeds tegenover elkaar wonen en we eindeloos konden kletsen.
Leuke herinneringen heb ik eraan, mijn Turkse vriendinnetje, waar ik veel over de vloer kwam en genoot van de baksels van haar moeder die in mijn herinnering altijd iets heerlijks aan het bakken was. Het songfestival waar we altijd samen naar keken, nog ouderwets met een pen en papiertje erbij om punten te geven en natuurlijk te strijden met elkaar ík voor Nederland en zíj voor Turkije. Onze gedeelde liefde voor meidengroep Luv’ en de Dolly Dots, die we samen nadeden, zelfs mee te doen aan de landelijke wedstrijden van de Hitkrant en Hennie Huisman’s playbackshow. En die tot mijn verdriet trouwde met een Turkse man en vertrok naar Turkije. Maar gelukkig weer terugkwam, zodat we weer samen konden kletsen over van alles en nog wat. Over onze kinderen en mannen. Over Nederland, Turkije en ik over Hongarije. Maar het maakt niet uit waar we wonen, we houden altijd contact. Lang leve het internet!

( foto 1 Ivy, foto 2 ayfer en ik op de playbackshow, foto 3 ik en ayfer 2016)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten