maandag 1 oktober 2018

haar

Haar....

Ik had al meteen bedacht dat ik mijn haren opgestoken wilde hebben op de bruiloft van mijn jongste zoon. Dus met nog anderhalf jaar voor de boeg had ik mooi de gelegenheid om het wat langer te laten groeien zodat dat ook mogelijk was. En ik wilde wel mijn grijze haren wat oplichten, maar niet echt verven.
Dus al mijn moed bij elkaar geraapt en naar de hipste kapsalon gegaan in de grote stad,  want onze dorpskapper komt niet verder dan model Koningin Beatrix, dus ik moest iets anders verzinnen.



Er kwam een leuk jong kapstertje naar me toe met een kleurkaart en wat nou precies de bedoeling was?
In mijn beste Hongaars uitgelegd dat ik highlights wilde en een stukje eraf, niet teveel want het moest opgestoken worden.
Ze zei dat ze het begreep en ik hoopte maar dat dat zo was en ik liet het maar over me heenkomen. Normaal gesproken scheelt het me allemaal niks hoe ik erbij loop, maar dit was wel even een gevalletje apart natuurlijk.
Ze probeerde nog of ik niet mijn hele haar geblondeerd wilde hebben, maar dat vond ik echt too much, ik ben nou eenmaal bijna 53 en ik ben nou eenmaal grijs, er zíjn grenzen natuurlijk.
En ze deed haar best, ik kan niet anders zeggen. Ze verfde, knipte, föhnde en deed nog een rondje met de krultang, kortom, toen ik buiten stond had ik een enorme bos met krullen, zo’n Patricia Paay-kapsel, helemaal leuk.  Ik moest er wel vier uur voor in de houding zitten, maar dan heb je ook wat. En....het was omgerekend maar zo’n 28 euro, niet te geloven.

Op de dag van de bruiloft kwam smorgens mijn vroegere collegaatje Claudia mijn haren opsteken. 
En.....mijn hoedje bevestigen.


Ik voelde me echt heel erg de moeder van de gom. Klaar voor de grote dag!

1 opmerking:

  1. Wat een mooi kapsel zeg! En dat in Hongarije 😊 Het hoedje staat je ook heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen