zaterdag 10 november 2012

Big city

Het was een heel avontuur. Van het rustige dorp in Hongarije naar de grote drukke stad in Nederland.
Het zal misschien voor veel mensen vreemd klinken, maar ik was toch behoorlijk gespannen toen de grote reis begon. Allereerst al de zenuwen of ik wel op tijd op het vliegveld zou zijn. Ik ga altijd op safe, tot grote ergernis van de mensen om me heen, want daardoor zitten we altijd uren en uren op het vliegveld te wachten, want natúúrlijk gaat alles altijd goed en zijn we veel en veel te vroeg. Maar ja, ik wil gewoon graag op tijd zijn.

Ik was dus op tijd op het vliegveld en met een enorme baksteen in mijn maag stapte ik zo stoer en zelfverzekerd mogelijk kijkend door de enorme hallen van het vliegveld van Budapest, waar ik ook voor het eerst was, dus alles was vreemd en nieuw. Natuurlijk stond ik in de verkeerde hal en moest ik een enorme afstand afleggen om aan de andere kant te komen, dus was ik heel blij dat ik tijd genoeg had om te zoeken.

Bij de controle ging uiteraard het alarm af, op de één of andere manier is dat bij mij altijd het geval. Ik werd dus totaal ondersteboven en binnenstebuiten gekeerd, want ja, dat je een boerin van het platteland bent en dat je heus niet met een kilo drugs loopt te slepen, dàt geloven ze zomaar niet natuurlijk. Uiteindelijk mocht ik doorlopen, op weg naar de gate.

Heel spannend was het allemaal en ook de aankomst in Nederland. Twee ov-chipkaarten op zak en de één gaf aan dat ie niet bruikbaar was, de ander had ik van Jan gehad en daarvan wisten we niet hoeveel geld erop stond. 'Saldo onbekend', gaf het scherm aan. De chipcard vervloekend en terugverlangend naar de eenvoudige tijd da je gewoon aan een loket een papieren kaartje kocht, ging ik toch maar hulp zoeken bij de servicebalie. Daar bleek ik niet de enige met problemen met de chipcard. Gelukkig was het probleem snel opgelost door wat gerammel op de computer van de balie-meneer en kon ik mijn weg vervolgen. Ik heb het overleefd en het was weer een overwinning op mezelf en het leuke was natuurlijk dat ik heerlijk mijn jongetjes weer kon zien en vasthouden. Is toch we even veeeeeeeel beter dan skypen, hoe blij ik daar ook mee ben. Het boerinnetje is in de grote stad aangekomen.......wordt vervolgd.

2 opmerkingen:

  1. Hoi welkom in de grote stad.
    Je bent verder als ik want ik heb geen eens een ov-chipcard, kun je nagaan je bent moderner dan ik.
    Veel plezier hier en geniet van je kids.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja even wel wat anders dan Kisbarapáti. Spannend hoor alleen op zo,n groot vliegveld. pfffff ik moet er even niet aan denken. En dan hier die stomme trein. Hij reed dus en had geen last van herfstblaadjes. En dan die OV chipkaart. Ik heb er een maar daar staat niet genoeg op voor een treinreis. Heerlijk he die jongens vasthouden en knuffelen ook al zijn ze groot. Veel plezier in de grote stad.

    BeantwoordenVerwijderen