woensdag 7 maart 2012

Hongaarse ganzensoep!

Ik mag graag kijken naar die programma's met homevideo's. Heerlijk als er van alles mis gaat en dan toevallig digitaal vastgelegd is.
Het is natuurlijk vaak ook leedvermaak. En ook stomme verbazing.
Bijvoorbeeld hoe je als moeder doodleuk staat te filmen, hoe een klunzige uitvoering van wat een vader voor moet stellen, zijn 6 maanden oude baby de lucht in gooit en dan per ongeluk, tenminste daar gaan we vanuit, tegen het plafond aan gooit.
Natuurlijk gebeuren er gewoon ongelukjes, maar dat je gewoon doodleuk doorgaat met filmen......dát heb ik nooit begrepen. Altijd gedacht dat je als moeder instinctief de camera laat vallen wanneer er iets mis is met je kind.
Bij mij is dat in ieder geval wel zo.




Niet met onze kinderen, want die zijn inmiddels oud genoeg om zelf kinderen te pletter te gooien.
Maar Amstel had de vorige dag heel leuk gespeeld met de ganzen. Soort van tikkertje/pakkertje. Hij rende om de auto heen en Gijs de gans, probeerde hem dan te pakken. Dat ging een kwartier door en het was een komisch tafereel.
Gisteren begon Amstel hem weer uit te dagen, dus ik rende naar binnen om mijn camera te pakken, met de bedoeling een leuk filmpje te maken.
Het was even prutsen met de camera, we hebben net een nieuwe, dus tot mijn ergernis kon ik niet zo snel uitvinden hoe en wat, maar het spel was nog in gang toen ik eindelijk beeld had.
En wat er toen gebeurde, kunnen jullie zien op het filmpje.
Ik waarschuw maar even, Pien ging zich ermee bemoeien en dat was niet volgens afspraak.



Ik kan jullie geruststellen, het is goed afgelopen, Gijs en Pien zijn allebei met de schrik vrijgekomen.En ik ook. Je moet er toch niet aan denken wat er zou gebeuren als we er niet bij waren geweest.

Het einde staat er dus niet op, mijn instinct vertelde me dat ik in moest grijpen, dus jullie moeten me maar op mijn woord geloven.....bijna Hongaarse ganzensoep gegeten......

7 opmerkingen:

  1. oh jé, wat een gevaarlijk spel werd het. Maarre... zou het ganzensoep zijn geworden of misschien Pienensoep.....de ganzen lieten zich ook niet onbetuigd.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. in dit geval was het ganzensoep geworden, ze had hem helemaal klem tussen haar kiesjes en hij kon niks meer. Maar ik sluit zeker niet uit dat het pienensoep kan worden volgende keer, want die ganzen zijn niet mis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En het begon zo leuk .Oeps ik denk dat ze de volgende keer niet meer zo leuk gaan spelen.Maar er zijn geen gewonden gevallen ???.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ach bijna mis...ik moet zeggen bij ons is de haan(JanPeter) de baas als die buiten vrij rond loopt komt de hond(Rakker) niet aan die kant van het huis.
    OOk menig Hongaar is van het erf af gedreven door Jan-Peter.
    Blij voor je beestenspul dat er niets ergs is gebeurt.
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje Linda,
    Hoe gaat het nou? Kunnen ze wel weer met elkaar? Wel schrikken hoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja geertje,het is nu weer rustig, soms moet dat gewoon even...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, die ganzen waren niet mis! Ik speelde hier het filmpje af en de honden waren in de kamer. Die werden helemaal gek, want waar kwam dat geblaf nou vandaan. Momenteel zoeken ze buiten naar "de indringers".....

    BeantwoordenVerwijderen