vrijdag 10 februari 2012

Nederlandse Brahma kippen in een Hongaarse tuin.

Omdat we graag wat leukere kippen wilden dan de Hongaarse 'gewone' kippen die hier overal lopen, hadden we eitjes meegenomen uit Nederland.
Het zijn brahma's, ik heb al een paar keer de vraag gekregen hoe die eruit zien, dus ik heb even wat foto's van het internet geplukt van een hen en een haan, dan hebben jullie een beetje een idee hoe onze kuikens eruit gaan zien;



hen

haan
Ik kan bijna niet wachten tot het weer tijd is om in de tuin te zitten en te kijken naar al dat moois wat er rondloopt.
Ondertussen zijn we de broedmachine aan het voorbereiden op de nieuwe klus, namelijk de ganzeneieren.
We gaan proberen er 4 uit te broeden, maar ik heb al begrepen dat dat moeilijker is dan kippeneieren uitbroeden, dus we gaan het maar gewoon proberen.
ik heb al eieren gespaard en bewaard en nu gaan we ze  vandaag in de machine leggen.
Ganzeneieren moeten er ongeveer 30 dagen inliggen, dus dat is wel een flinke aanslag op mijn beperkte  portie geduld, maar goed, het is voor een goed doel.
Wordt ongetwijfeld vervolgd....

5 opmerkingen:

  1. Mooie kippen. Wordt een gezellige boel bij jou als straks het voorjaar begint.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zijn ze, vooral de kip. Leggen ze ook bruine eitjes?
    Ben heel benieuwd naar de ganzen.
    Hoe gaat het met de teks in de sneeuw?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geen idee,maar deze eieren die ik uitgebroed heb (haha,klinkt leuk) waren verschillend, witte en gespikkelde. ik vermoed dat dit ook zulke eieren worden,het zijn verschillende kleurslagen. De teckels vinden er niet veel aan in de sneeuw, er ligt een beetje teveel naar hun zin.

      Verwijderen
  3. Die zijn echt mooi! De buren zullen over een tijdje hun ogen uitkijken en misschien wel bestellingen bij je plaatsen want zo te zien zit er aardig wat vlees aan. Hoeveel tijd kost het om een kippenei uit te broeden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, je lijkt wel een Hongaar, k zei ook al....ooooh, wat een mooie kippen worden dat,ik helemaal trots en dan: veel vlees.....Maar je hebt gelijk,misschien vinden ze het wel helemaal leuk en de moeite waard. Kippeneieren duren 3 weken.

      Verwijderen