maandag 2 januari 2012

Het afgelopen jaar

Allereerst wil ik iedereen een gezond en gelukkig 2012 wensen.


De eerste dag in het nieuwe jaar zit er weer op.
Tijdens oud en nieuw ga je vaak toch onwillekeurig nadenken over wat er het afgelopen jaar allemaal gebeurd is. En dat was best veel.
We hebben echt heel erg veel kleine en grotere verbouwingen gedaan in ons boerderijtje,maar natuurlijk ook rond en om het huis van D.(onze oudste zoon)
En ook ging ik gaandeweg steeds meer verlangen naar een langer verblijf in ons boerderijtje in Hongarije dan een paar weken,of zelfs maar een paar maanden.
Dus nu ga ik voor onbepaalde tijd, eens kijken hoe lang ik het vol ga houden.

Ook hebben we veel plannen voor dit verse nieuwe jaar, een moestuintje bijvoorbeeld, das voor iemand met absoluut niet-groene-vingers als ik, een hele uitdaging. Ik ben al heel veel aan het inlezen op internet en onze Hongaarse buurman gaat met ons mee naar de markt om plantjes en zaadjes te kopen. Hij weet als geen ander wat goed is natuurlijk, want hij had het afgelopen jaar echt een prachtige moestuin.

En ook verheug ik me op de lammetjes die in maart in de planning staan, lijkt me echt helemaal geweldig. Ik verheug me op het Hongaarse leven.

Natuurlijk zal ik de kinderen missen, maar die zijn al groot en hebben steeds meer hun eigen leven en we hebben gelukkig skype en wizz-air,want voor 40 euro vlieg je heen en weer en we zijn al druk aan het plannen wie wanneer komt.

Dus, het was een roerig jaartje, maar het jaar wat er nu aankomt zal zeker een bijzonder jaar zijn, wat er ook gaat gebeuren.

In ieder geval zijn we alweer druk aan het aftellen, want het schiet op, dozen staan alweer klaar en de lijstjes met wat mee te nemen en wat te kopen liggen ook alweer klaar. Nog 1 week en 5 dagen.....

Dus mijn goede voornemen voor 2012: Ik ga mijn droom achterna.....oh ja en afvallen (alwéér ja!!!) want de feestkilo's zitten er ook weer gezellig aan, ik schrok me een ongeluk op de weegschaal vanochtend dus voorlopig geen lekkere hapjes meer voor dit boerinnetje in spé....

7 opmerkingen:

  1. Het komt nu al echt heel dichtbij! Het allerbeste voor 2012, ik hoop dat al de plannen gaan uitkomen. En je hebt gelijk, met skype en Wizz en met mail is iedereen dichtbij. Succes met de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu is het bijna zover.En jij houdt dat wel vol denk ik. Je moet gewoon wat te doen hebben. En gewoon lekker op zijn hongaars gaan doen. Niet alles nederlands.Net hier een telefoontje dat ik een fittnes waardebon kan krijgen van Neckermann. Kunnen ze zien dat er te veel oliebollen in gegaan zijn. Succes met de laatste loodjes. En vergeet je wat daar is het misschien ook te koop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooo wat spannend Linda, het komt nu wel echt dichtbij! Ik weet zeker dat jullie een supertijd tegemoet gaan, en dat het jullie ook gaat lukken. En het zal vast niet altijd gemakkelijk zijn, maar dat is het leven in Nederland ook niet.... En inderdaad afstanden worden steeds kleiner. Goed van jullie dat jullie je droom najagen, ik hoop dat wij die stap ook ooit durven te nemen... Ik wens jullie een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2012.
    xxx Marti

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens jullie een gelukkig en vooral gezond 2012! Het wordt zeker een bijzonder jaar omdat de Hongaarse droom nu echt werkelijkheid gaat worden. De ultieme vorm van onthaasten hebben jullie al gevonden, het wordt vast een succes.
    Mocht het onverhoopt toch tegenvallen kan je altijd weer terugkomen want je hebt niet alle schepen achter je verbrandt zoals je op tv regelmatig ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat maken een paar extra kilo's nou uit....
    In Nederland was ik ook constant bezig met mijn gewicht en ben op enig moment zelfs 25 kilo afgevallen.... maar was ik toen gelukkiger? Ik denk het niet. Het gaat er om dat je je goed voelt en dan maken een paar kilo's extra echt niks uit. Je zult zien dat als je hier bent, het buitenleven van zelf wat kilootjes laat wegsmelten....
    lieve groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja en dat is het leven, lekker doen wat je wilt............
    maak er wat van zeg ik, en wie weet deze zomer..........
    En als je zaterdag wat tijd hebt wij drinken altijd koffie bij de pub, je bent welkom.......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Boerinnetje....

    De beste wensen.....En ga er voor....
    Hebben wij ook gedaan en geen moment spijt...
    Heerlijk is het hier in de Baranya...

    We zitten hier op vette klei, en de moestuin,komt in bakken...
    Kijk maar eens op makkelijktuinieren.nl
    Door het in bakken te doen hoef ik de vette klei niet in....
    Werkt super....
    Ik krijg dit jaar 8 bakken van 1.50 bij 1.50...
    Kan er mooi met de kruiwagen tussen door, betegelde paden er tussen..En de waterslang er dicht bij.....

    Succes met alles en veel plezier...
    Vriendelijke groet Rita.

    BeantwoordenVerwijderen