donderdag 4 februari 2021

Beschuit met muisjes

 Zoë was al de hele dag aan het graven, ik had me goed ingelezen en wist dus dat de bevalling niet lang meer op zich zou laten wachten.

Om 12 uur snachts was het zover.

Zoë had aanvankelijk bedacht dat ze in ons bed ging bevallen, nou ben ik altijd redelijk flexibel, maar dat zag ik toch niet zitten.

Janos had weken geleden al een mooie werpkist in elkaar getimmerd, tafelzeil op de bodem gemaakt, ideaal. De rode warmtelamp hing erboven en Zoë had er al een paar keer in gegraven, kat in het bakkie....dacht ik....

Maar wat we ook probeerden, ze moest en zou op de bank bevallen.

Na diverse pogingen om haar om te praten gaven we het op.


Het eerste pupje werd gezellig tussen ons in op de bank geboren.


Maar toen hebben we haar met pup en al in de werpkist gelegd.

Ze begon nog even te protesteren, maar nu hielden we voet bij stuk en de rest volgde al snel.


Vijf  prachtige pups zijn er geboren, alles is goed gegaan dus we hebben feest vandaag, beschuit met blauwe muisjes, want het zijn allevijf jongens😁



4 opmerkingen: