woensdag 19 december 2018

Kerstmoppers

Kerstmoppers

Het is alweer bijna kerst. Dus de kerstboom moest weer gehaald worden. Nu kunnen we die gewoon hier in ons Hongaarse dorp kopen en dan nog voor een normale prijs, want ik hoor schokkende bedragen betreffende de Nederlandse kerstbomen.


Ik had een klein boompje besteld, we hadden buiten al overal lampjes, heel gezellig en in de keuken een klein nepboompje voor het raam, in de hoek van de kamer was nog wel plek voor wat gezelligheid.
Daar kwam Janos aan met een boom van drieënhalve meter op het dak.
Dat werd eerst meten en er moest dus een stuk af. Gemopper alom natuurlijk, maar dát is nou net het ultieme kerstgevoel want een kerstboom neerzetten, daar horen moppers bij. De kerstmoppers. Ik vond het nogal meevallen dit jaar, want normaal gesproken regent of sneeuwt het ook nog altijd net als je met dat ding aan het stoeien gaat.
Halve meter eraf gezaagd  dus, mand gezocht en gevonden, emmer erin, klaar! Ik vond dat best wel soepel gaan. 
Boom naar binnen gesleept en zowaar, hij paste precies. 
De lampjes is ook een onderdeel van de kerstmoppers. Die zitten altijd in de knoop. Zelfs nu ik ze, na een tip van iemand, ze keurig om een lege colafles had gedraaid. Maar....hij staat...de boom!

Dus...het huis is versiert, de vriezer zit vol, de koelkast ook.
Mijn dinnetje/wandelmaatje/kletsmaatje komt gezellig een paar weken hierheen dus alle ingrediënten voor een paar gezellige weken zijn er, voor zover dat kan als je in het buitenland woont.
Het liefste zou ik natuurlijk even een dagje heen en weer vliegen, even een dagje kerst met de kinderen en familie, maar dat gaat nou eenmaal niet en dan is dit toch een hele goede manier om kerst te vieren.
Ik wens iedereen hele gezellige dagen, lekker eten en misschien ietsje teveel drinken. Veel plezier allemaal.

1 opmerking:

  1. Wat leuk, ook nog een boom binnen! Trouwens..dat met die lampjes gjng hier precies zo! T zit altijd in de toes..vorig jaar ook om een plastic fles gedraaid dus ik dacht..DIT IS HET! Niet dus...OOK in de knoop!

    BeantwoordenVerwijderen