woensdag 11 juli 2018

Van een high-tea naar een broodje hamburger

Van een high-tea, naar een broodje hamburger....

Vorig jaar toen ik in Nederland was, mocht ik mee met Lizzy om haar bruidsjurk uit te zoeken. En dat was echt zó verschrikkelijk leuk.
We gingen naar De Markies in Alkmaar, waar Lizzy vandaan komt. En ja, dat is de bruidssalon van Mary Borsato.


Ik denk dat ik net zo zenuwachtig was als Lizzy, toen we samen naar Alkmaar reden. Daar sloten de moeder van Lizzy en haar nichtje zich bij ons aan.
Giechelig stapten we naar binnen, het zijn geen winkels waar je doorgaans vaak komt natuurlijk.

Mary was er ook en ik moet zeggen, als je er tegen kunt dat er een hoog ‘moppie’, ‘lieverd’ en ‘ schatje’- gehalte heerst, je echt heel erg leuk en goed geholpen werd, want Mary heeft wel kennis van zaken.

En oh wat was het een emotioneel moment toen Lizzy in de eerste bruidsjurk  daar stond te stralen, de tranen voelde ik al opkomen en waren niet te stoppen. Dus snotterend stonden we daar met zijn vieren,Mary redderend heen en weer rennend met glaasjes water en dozen tissues. 

Er werd een jurk gekozen en daarna gingen we heel sjiek een high-tea nuttigen met de beide oma’s van Lizzy, compleet met zoet, hartig en champagne. 

En wat een contrast met de volgende dag, toen ik met allevier mijn jongens de stad inging om een pak voor de gom uit te zoeken.
De lange, snelle, grote jongensstappen door de Langestraat, winkel in, één blik in het rond, nee niks en weer door.....ik kon ze nauwelijks bijhouden.
Maar zeker niet minder leuk, want ook Nick wist heel goed wat hij wilde en ook wat hij niet wilde.
Geen high-tea en zeker geen tranen (ik kan niet het risico lopen dat ze bij een volgende bruiloft moeders er niet meer bij willen hebben met haar gesnotter) maar een hamburger bij Charlies Burger.

Ook een verschrikkelijk leuke middag, zo gezellig met alleen die jongens, was weer net als vroeger.
Maar aan alles komt een eind en mijn baby gaat nu echt, echt trouwen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten