zondag 11 november 2018

Mooiste dag

Om half elf gaat Nick de bruid ophalen. Ik wil er niks van missen, dus wij gaan gezellig mee. 
‘Waar is het bruidsboeket eigenlijk?’. Ik heb het nergens gezien.
‘Dat wordt bij Lizzy gebracht’, zegt Nick.




Wat raar.....





‘Had ik die hier moeten hebben?’
Ja, lijkt mij wel he, ik herinner me dat Jan mij op kwam halen mét het bruidsboeket. En ik weet dat er veel veranderd is, maar dit lijkt me een gebruikelijke gewoonte, zelfs in deze moderne tijd. Want ik weet dat Lizzy het boeket zelf heeft uitgezocht, maar dat heb ik destijds ook gedaan. 

Met zijn drieen reden we naar de bruid. Janos en ik wachtten bij de voordeur en de gom ging aan de andere kant het pad op. 

Gelukkig, de fotograaf was de reddende engel en kwam met het boeket aanrennen, zodat de gom alsnog de bruid haar boeket, wat ze zelf uitgezocht had, kon aanbieden.



Mijn moeder was inmiddels ook gearriveerd en samen met wat buren kijken we hoe de gom aanbelt en de bruid de deur opendoet.
De fotograaf schiet plaatjes en ik schiet vol. Nu al!
‘Het is een bruiloft, geen begrafenis’, grinnikt de buurvrouw.

Er worden wat foto’s gemaakt met Ivy, de teckel en dus de baby van het bruidspaar.

En dan vertrekken we allemaal, het bruidspaar met de fotograaf voor de fotoshoot op locatie, Janos gaat zijn moeder ophalen en ik ga vlug terug want de kapper komt mijn haren opsteken en we moeten ons allemaal omkleden.

Daarna rijden we met zijn allen naar de trouwlocatie en alles is even mooi en goed geregeld.

Er worden handen geschud en gezoend en dan moeten we naar de trouwzaal.
Leuke ambtenaar van de burgerlijke stand heet ons welkom en we luisteren aandachtig.
En dan komt de gom binnen. 
Even later de bruid met haar vader die haar plechtig overdraagt aan onze zoon.

Leuke speech van de babs, waarin onze liefde voor vreetschuren ook nog even aangehaald wordt en het feit dat de bruid daar wel even aan had moeten wennen, maar tegenwoordig ook lekker mee kan vreten. Ja je komt niet zomaar in onze familie terecht hoor!

Daarna is het koppel nu echt getrouwd en is er een moment om familiefoto’s te maken, wat ik geweldig leuk vind. Niet zozeer dat ik op de foto ga, want daar heb ik een pesthekel aan, maar dat ik nu eindelijk eens foto’s van onze familie heb, want we hebben allemaal een hekel aan foto’s, dus die zijn er gewoon niet.
En allemaal op ons paasbest, hoe leuk is dat!

 na ons heerlijk volgegeten te hebben, barst het feest los en word er volop gedanst.



Gezin compleet:



Tja, wat moet je ermee?:
Met mijn moeder:



Het was een geweldige dag en we hebben er volop van genoten...

2 opmerkingen:

  1. Mooie foto’s! De eerste getrouwd, wat een mijlpaal. Fijn dat jullie zo gemnoten hebben van deze mooie dag.

    BeantwoordenVerwijderen