zondag 1 januari 2017

Op de valreep


Op de valreep nog een blogje, een laatste van dit jaar.
Ik kan niet beloven dat ik volgend jaar wat meer blogjes schrijf, ik heb gewoon vaak gebrek aan inspiratie.



Oudjaarsdag is de dag dat je terug gaat kijken naar het afgelopen jaar. De ups en de downs.
Heel down was dat we afscheid moesten nemen van twee teckels, die we al twaalf en dertien jaar in ons gezin hadden gehad. Het meest vervelende van huisdieren hebben is dat je weet dat je er weer afscheid van moet gaan nemen. Maar de leukigheid weegt zwaarder.

Ook het rode katertje waar ik nog een blogje over schreef, verdween ironisch genoeg een dag later en is nog steeds niets terug. En dat is geloof ik nog erger. Gewoon niet weten wat er gebeurd is. Is ie aangereden? Heeft iemand m meegenomen? Is hij per ongeluk opgesloten in een of andere schuur? Een doodsmak gemaakt in een waterput? Allemaal mogelijk.
Was ook een down.

Gelukkig waren er ook veel leuke dingen,het afgelopen jaar.
Geen bijzondere dingen, maar ik heb gewoon heel erg genoten, iedere dag hier is een cadeautje.

Ik kan zo ontzettend genieten van alles hier en juist ook van gewoon kleine dingetjes, binnen of buiten in de tuin. Ik heb niet zoveel nodig.
Ik schijn een kluizenaar te zijn, woorden van mijn liefhebbende echtgenoot, maar hij heeft gelijk. Hij heeft dat niet zo, hij heeft wel wat mensen om zich heen nodig, zo nu en dan.

Dus hij wou wel vanavond oudjaar vieren, met nog wat nederlanders die hier vakantie vieren. Oke, ik ben de beroerdste niet, we spraken af in de dorpskroeg, even wat drinken, wat kletsen, gelukkig nieuwjaar om twaalf uur, nog even wat drinken en kletsen en dan lekker naar huis lopen.

Om elf uur liepen we naar het kroegje toe. Maar halverwege de straat kwam een enorm kabaal van stampmuziek me tegemoet.
'Das toch niet in die kroeg?', vroeg ik nog in mijn onnozelheid. Ik ben er één keer eerder geweest en toen was het gewoon een gezellig stamcafeetje.
Maar het was wel in de kroeg. Een oorverdovend lawaai in combinatie met dansende hongaren. Hongaren dansen altijd op feestjes, dat hoort er gewoon bij. Ik kreeg een zuur wijntje in mijn handen gedrukt.
De Nederlanders kwamen ook binnen, maar we konden niet praten met elkaar.
'Ik vind hier niks aan', schreeuwde ik in in hun oor.
'Nou ja, beter dan in mijn eentje op de bank zitten', schreeuwde de Nederlandse terug.
Ik dacht....heerlijk, in mijn eentje op de bank.....
'Ik ga naar huis'......ze kijken me verbaast aan. Nu al?

Ik loop naar huis, het is heerlijk fris buiten, ons huis lacht me toe vanuit de verte, de kerstverlichting rond het dak kijkt me vrolijk aan, ik word helemaal blij.
De honden zijn ook blij, ik maak wat lekkers te eten, pak een lekker glas cognac en trek mijn pyjama aan. Lekker voor de tv in mijn eentje.
Ik kan er niks aan doen, ik ben een kluizenaar.
Gelukkig nieuwjaar allemaal.

1 opmerking:

  1. Jij ook een gelukkig nieuwjaar! Ik moet altijd glimlachen om je verhalen... Heerlijk in je eentje voor de buis. Ik herken dat. Ik ging om 23.00 uur naar bed. Laat de rest van de wereld maar feest vieren, met al dat kabaal! Morgen is er gewoon weer een dag:-))
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen