donderdag 28 augustus 2014

Nieuwe kippenvilla

Kippen houden is leuke handel. Niet dat je er rijk van wordt, maar omdat we de eieren en de hanen verkopen, betalen de kippen zichzelf terug.
Dus besloten we om het geld, wat de kippen opgebracht hadden, te investeren in hun verblijf, de stal.
We hebben namelijk niet alleen veel last van vossen buiten, maar snachts ook van muizen en ratten in de stal.
Dus we besloten het goed aan te pakken. Er moest een betonnen vloer in en alle gaten moesten dichtgesmeerd worden.
Ook een nieuw hek, nieuwe voerbakken,legstokken en legnesten.
Het was een hele klus, maar het resultaat mag er zijn.....

Eerst moest de bakstenen vloer eruit:

Beton draaien, hout halen:



Vlloer gestort:



Hulp van de buurman, de stucadoor:




Mooie nieuwe zitstokken voor de nacht




Nieuwe legnesten om de eitjes in te leggen:





Aparte ruimte voor het voer:







Ruimte waar ik mais kan malen:




Mijn 'winkeltje':




Weer een project afgerond. 

5 opmerkingen:

  1. Hallo Linda, met plezier lees ik af en toe je blogs en ik vertelde er ook over aan een vriendin hier in Hongarije. Haar vraag was of je ook broedeieren verstuurd? Omdat ik echter geen gegevens van je kan vinden vraag ik het dus aan je via deze weg. Hoor graag iets van je. Met vr.gr., Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Hanny, ik heb je een email gestuurd. Groetjes van linda

      Verwijderen
    2. Szia Linda, ik heb geen mail binnengekregen helaas. Wil je nogmaals een poging wagen? Je kunt hem sturen naar mijn achternaam t.w. : stoekenbroek dan een @ en dan gmail.com Hoop dat het nu lukt. Groetjes, Hanny.

      Verwijderen
  2. Szia, ik heb een nieuwe poging gedaan. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gelukt! Heb je al antwoord teruggestuurd. Dank je wel en een fijne dag verder!

      Verwijderen