zondag 2 juni 2013

Truttig

Vroeger, in mijn hippe jaren toen ik nog met hele andere dingen bezig was dan met kippenstront en schapen scheren, had ik het truttig gevonden: jam maken van kersen uit de tuin.
Officieel de tuin van onze Nederlandse buren eigenlijk, maar aangezien die er niet zijn nu en de kersen niet wachten tot ze er wel zijn, hebben we de kersen geplukt. In tegenstelling tot vorig jaar, toen een flinke late nachtvorst de totale oogst verwoestte, stikt het nu van de kersen. Zonde om die door de vogels op te laten eten, hoewel er meer dan genoeg voor ze overblijft.

Dus heb ik heerlijke kersen jam gemaakt.

Wel een klus, maar het is de moeite waard en het past goed in onze manier van zogenaamd een beetje zelfvoorzienend leven...tot op zekere hoogte dan natuurlijk.




3 opmerkingen:

  1. Nou ik vind dat helemaal niet truttig. Eigengemaakte jam is toch veel lekkkerder dan die zoete uit de winkel waar geen kers of vrucht te vinden is. En die boom staat er vol met kersen. Doen en een hele voorraad maken .
    Succes met het jam maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en niet truttig! En lekker.
    Kippenstront lijkt me minder, ik ruim de hondenpoep wel op....als het in de benedentuin ligt tenminste, boven maakt het niet uit.
    Groetjes, Katinka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks lekkerder dan eigengemaakte jam! en als je hem inweckt blijft ie jaren goed. en het staat ook zo leuk in kamra :-) helemaal niet truttig, nouja een beetje dan, maar dat ben ik ook, hahahaha xxx

    BeantwoordenVerwijderen