woensdag 27 maart 2013

Binnen

Dachten wij toch zomaar dat het lente werd, na een paar heerlijke dagen buiten, werden we toch overvallen door de winter, die weer terug was gekomen.
En niet zo'n beetje ook, gewoon een halve meter sneeuw viel er eventjes.
Helaas zaten we er middenin, omdat we toch nog boodschappen wilden doen en op de heenweg begon het al zachtjes te sneeuwen en helaas kwamen we tot de ontdekking dat de ruitenwissers het niet deden.
Maar, voordeel van iedere keer pech met de auto; we weten in Hongarije inmiddels de garages te vinden hoor en wat nóg leuker is...ze weten al precies wie we zijn als we binnenkomen. Die Hollanders met die k*tRenault.
Dit keer dus de ruitenwissers.
Ik had het er benauwd van, want ik voorzag uren wachten op dingen die niet op voorraad waren en ik was in  mijn hoofd al aan het bedenken hoe ik met de bus of trein naar huis moest, want ik kan die dieren niet de hele dag alleen laten zitten.Maar tot onze opluchting viel het mee, het was maar een half uurtje werk en het kwam blijkbaar vanwege de sneeuw en de lage temperaturen, eigenlijk kon het me niet schelen wat er nou was, hij was weer gemaakt binnen een redelijke tijd en voor een belachelijk lage prijs.
Een meevaller dus, voor zover je van geluk kunt spreken in dit geval.

Vlug de boodschappen gedaan, het sneeuwen ging maar door en rustig de terugweg gereden en thuis aangekomen zonder brokken, pfoe, dat hadden we weer doorstaan. Was geen goed idee, maar we hadden wel lekker onze boodschappen in huis.


na één dag sneeuwen lag het al zo hoog....


Twee dagen echt binnengezeten, want het sneeuwde maar door en wandelen is er ook niet bij, de sneeuw ligt zo hoog dat je bijna niet kunt lopen, dus klein rondje en weer terug, sorry Pepsi....maar...Pepsi vermaakt zich prima met haar kindjes, de kuikens. Die zich overigens niks aantrekken van het slechte weer, want ze groeien maar door en zouden eigenlijk de stal in moeten om plaats te maken voor de nieuwe lading kuikens die in de broedmachine zitten te ontwikkelen van ei naar pluizenbeest. Het wordt nog druk in huis hier straks, want een week na de kuikens komen, als alles meezit, ook de ganzeneieren uit.
Ik ga me nu nog maar niet druk maken over waar ik die allemaal ga laten,misschien komt er geen ei uit en is het voor niks.

Voorlopig vermaken we ons wel....







Kijk de trotse moeder nou, er mag niemand bijkomen.

Als het goed is krijgen we nu een paar zonnige dagen, dus....kunnen we weer naar buiten!

4 opmerkingen:

  1. Het blijft maar doorgaan, vannacht ook weer, is nu een hele dikke laag!
    Wat een lieve schat die Pepsi!! Ongelooflijk zo lief en zacht met de kuikentjes.
    Hebben wij ook een keer gehad met de ruitenwissers....ook een kleinigheid gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Pepsi toch. Als wij bij jullie zijn kruipt ze in mijn nek en bijt in mijn haren. Maakt niet uit, doet ook geen pijn, maar ze is wel een beeeeetje lomp.... En als je haar dan nu zo met die kuikentjes ziet..... Wat een lieverd zeg. Ze kijkt helemaal gefascineerd naar haar kindjes. Weet je, ze moet zelf puppies krijgen, dat is pas leuk! En die sneeuw, ja wat moet ik er van zeggen. Het is mooi in december,maar niet in maart BIJNA APRIL.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja maart roert zijn staart. En aprilletje zoet heeft wel eens een witte hoed. Je kan toch al die kuikenbeesten niet binnenhouden. Die doen het toch niet netjes op een kattebak. Of zie ik dat verkeerd.
    Straks heeft Pepsi een hele sliert kuikenkinderen achter haar aan als ze weer naar buiten kunnen. ha ha .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat heb ik weer genoten van je verhaal vandaag schijnt de zon hier en de wind is ook wat rustiger. Die lieve Pepsie Wat mooi met die kuikens. Groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen