donderdag 2 augustus 2012

Droog

Misschien niet voor te stellen als je in Nederland aan het 'genieten' bent in een te natte tent op een te natte camping en je vakantie volledig en letterlijk in het water ziet vallen,maar wij hebben last van het tegenovergestelde, namelijk: droogte.
Onze tuin ziet er namelijk al weken uit als een soort van woestijnachtig gebied en de laatste fatsoenlijke regenbui......ik kan het me nauwelijks herinneren. Vanaf maart, meteen na de koudste winter die ìk ooit meegemaakt heb, is het mooi weer geworden en gebleven, op een hele enkele bewolkte dag na. Dat klinkt heel leuk en eigenlijk is dat het natuurlijk ook, maar een mens heeft ook af en toe wat water nodig. En zo ook een tuin, wan het gras is verdwenen, de schapen hebben geen groenvoer genoeg en ook de ganzen en de kippen komen tekort. Gelukkig bieden aardige buren, die geen gras-eters hebben lopen en één keer per maand hun gras moeten maaien, hun opgevangen gras aan. Dus de één komt met kruiwagens vol, de ander biedt zijn maisplanten aan en die zijn we even gaan halen. Onze veestapel is helemaal blij, want we hebben weer groenvoer.en daar kan geen brok tegenop.

2 opmerkingen:

  1. ja, het is bar en boos, ik drijf hier ook weg in de stad. Fijn dat de dieren weer nieuwe aanvoer hebben! En kun je al weer in je zwembad of heb je nog gasten......en ik zie gelukkig de auto weer volop in bedrijf!
    Ik verlang naar de herfst....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 1 1/2 week geleden hadden we gelukkig een flinke bui,
    en werd het gras groen. Nu ga ik maar weer sproeien ;)

    BeantwoordenVerwijderen