vrijdag 4 november 2011

Tuinpad

Wat altijd zo vanzelfsprekend was, één druk op de toets van de laptop en hup,hij start op, is nu iedere dag weer spannend. Soms ben ik een half uur bezig om hem aan de praat te krijgen en wat een opluchting als ie dan dat heerlijke geluid van windows geeft...YES!!! Want eerlijk is eerlijk, ik zou internet niet kunnen missen. In Nederland niet,maar hier helemaal niet. Internet betekent: contact met het thuisfront, via skype, hyves en facebook en natuurlijk niet in de laatste plaats mijn blogje.

Vanochtend startte hij heel soepel, in één keer op, hopelijk houdt ie het nog even vol.

Wat is er gisteren gedaan, nou, om te beginnen had ik me verslapen, ik werd om 6 uur pas wakker en dat was heel vervelend, want de vuilniswagen was toen al geweest. Daar baalde ik ontzettend van, ik wéét dat ze soms om 5 uur al bij ons langskomen, maar iedere keer als ik hem op woensdagavond alvast buiten zet (als enige in de straat) dan komt ie pas donderdagmiddag om twee uur. Maar nu natuurlijk niet.

hongaren zijn vroege vogels, om 5 uur smorgens luiden de kerkklokken: Goedemorgen allemaal, een nieuwe dag is begonnen. Er is ook al volop bedrijvigheid, zeker in de zomer, om half 6 staat iedereen ook al gezellig met elkaar te kletsen. Ik voel me als een vis in het water dus hier, want ik ben ook altijd vroeg wakker.

K is begonnen met de paden in de tuin, het eerste was het pad langs de stal aan de beurt.
zo was het eerst

aan het werk

gisteravond
Het ligt er keurig bij. Vandaag gaan we daarmee verder en als ik het emailtje goed begrepen heb, komen vandaag de bestelde appel- en perenbomen, dan kunnen die de grond in.
Zat te doen dus weer vandaag!

3 opmerkingen:

  1. Ziet er netjes uit! Wel fijn om met droge voeten overal te kunnen komen.
    Veel plezier vandaag met de boompjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou het gaat er daar steeds meer op lijken. Heb je gewoon de oude stenen weer gebruikt? Nu kan je de ganen zonder moddervoeten buiten laten .ha ha. Ja internet ik zou het hier ook niet kunnen missen hoor. Maar weet je zeker dat het de laptop is en niet de verbinding.
    Ik kan het niet hoor zo vroeg uit mijn bed. Zeker niet als het nog zo donker is. Cor wel die steekt nu de kachel aan. Is ergens aan het opruimen. En als ik dan eindelijk verschijn is de tafel gedekt en lekker koffie gezet.
    Heb je ook bescherming voor de stammetjes. Voor ons gaat het alweer opschieten.Bijna alle tuinmeubelen zijn opgeruimd.Nu staan er nog 2 stoelen maar het is fris. Succes verder met het bomen planten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja truus, ik weet zeker dat het de laptop is,de verbinding is hier super.

    omdat jij de tip gegeven had voor de bescherming,hebben we dat alvast gehaald vandaag. De boompjes moeten eerst een nachtje in een emmer water staan,dus gaan morgen de grond in.leuk,ik verheug me erop.

    Jammer dat het er voor jullie alweer opzit,wanneer gaan jullie weer??

    BeantwoordenVerwijderen