donderdag 29 augustus 2019

De kroonjuwelen

De kroonjuwelen

Het was zover. Baco zijn ballen moesten eraf.


Een tijdje geleden ontdekten we een klein bultje op de kroonjuwelen, wat groter werd.
Ontstoken talgklier. En om nou zo’n klein bultje van zijn ballen te laten verwijderen, voelde toch wat gek. Dan maar het hele zooitje eraf.


Vond ík. Janos dacht er anders over. De meeste mannen trouwens, viel me op. 
Maar nu Zoë bij ons is komen wonen, was het makkelijk, het moest gaan gebeuren, Zoë wordt straks loops en dat kunnen we allemaal niet hebben.

Dus de afspraak was gemaakt, het zou op zijn Hongaars, gewoon op de keukentafel gebeuren. Echt heerlijk, want het idee om met die hond drie kwartier in de auto te zitten naar de kliniek, vervolgens in de wachtkamer tussen de poezen en konijnen zitten wachten en na de operatie weer drie kwartier naar huis, nee, dat sprak me niet zo aan.
Bovendien....ik denk dat Pepsi de hele boel hier af zou breken als we alleen Baco mee zouden nemen.....
Dus de dierenarts kwam bij ons thuis.

Ik was toch een beetje zenuwachtig toen het zover was.
De spullen werden uitgestald op tafel  en Baco kreeg een slaapprik.
Toen hij onder zeil was, tilden de mannen hem op tafel en kon de pret beginnen.

Wij moesten assisteren, poot opzij houden, doekje op zijn plek houden.
Ik vond het aan de ene kant een beetje eng, omdat het mijn eigen hond was, aan de andere kant ook interessant.

Een half uurtje later was Baco een ‘je-weet-wel-Vizsla’.
De ballen in een plastic zakje in de vuilnisbak en klaar is kees.

Toch bijzonder om mee te maken.
Ben benieuwd wat Baco ervan vindt, als hij ontdekt dat zijn kroonjuwelen niet meer op hun plek hangen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten