donderdag 26 januari 2012

De Hema-worst.

Inmiddels beginnen we te wennen aan ons nieuwe leventje.
En dat bevalt uitermate goed.
Ik vermaak me prima met het bijhouden van mijn huisje, het in de gaten houden van de broedmachine, mijn ganzen, de teckels en het eten, hoewel er gek genoeg nog steeds dagen zijn dat ik tijd tekort kom.

Jan houdt zich bezig met het vlees wat afkomstig is van het varken wat geslacht is, het vuurtje in het rookhuisje moet de hele dag blijven branden en dat klinkt simpeler dan het is, want af en toe heb ik het idee dat hij in het rookhuisje woont,in plaats van hier bij mij op de boerderie.
Dan hangt/ligt hij onderin dat hok en als hij eruit komt stinkt hij als een Hemaworst en ziet eruit alsof hij in een houtzagerij heeft gewerkt, helemaal onder het schaafsel wat gebruikt wordt om de boel brandende te houden.

Maar, het mag de pret niet drukken, ook het spek heeft de aandacht nodig, dat moet dagelijks gekeerd worden en gezouten. Ook de ham moet gedraaid worden in het gekruide water.

Vandaag gaan de salami's eruit en kan de ham erin, de salami's moeten dan twee dagen rusten en dan kunnen we proeven of het allemaal de moeite waard is geweest.

2 opmerkingen:

  1. Wist Jan van te voren dat hij er zoveel werk aan zou hebben? Als het allemaal klaar is dan hebben jullie voorlopig natuurlijk wel een lekker voorraadje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja,dat wisten we wel hoor,maar weet je,je hebt hier tijd zat,hoewel....we druk zijn met van alles en niks,haha.
    En ja,straks hebben we inderdaad een lekker voorraadje,de vriezer zit tjokvol,voorlopig hoeven we geen vees enzo te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen