vrijdag 18 november 2011

Over hangtieten en bubbels....

Ik heb er niks meer mee: met kleding, uiterlijk. Ik denk ook dat, als je dat wel hebt, je het hier in Hongarije echt lastig zou hebben.
Hoewel ik vind dat de meesten er niet uitzien, lijkt het toch of ze er wel degelijk mee bezig zijn. Alleen slaan ze de plank, in mijn ogen, redelijk vaak mis.
Ik zie vrouwen lopen in strakke leggings met een kort shirtje. Dat is een outfit die vaak al niet eens geschikt is voor een jong meisje met een mooi figuurtje, maar hier zie je ze met grote regelmaat voorbij schommelen, compleet met vetrollen, bubbels en kwabbels.
En het is dat ik op de markt kramen vol met bh's zie, anders zou je werkelijk denken dat ze die dingen hier niet verkopen, want ik zie echt iedere keer vrouwen lopen met bungelende borsten, zonder enige vorm van schaamte.
Ze zijn vervolgens helemaal gek van nagels, mooie lange gekleurde nagels aan hun handen en ze gaan volgens mij óf allemaal naar dezelfde kapper, óf alle kappers hebben maar één kleur verf in hun assortiment; ik noem het Hongaars rood. En dat is niet de rode kleur die je in nederland ziet, nee, het is werkelijk heel bijzonder, lees: 'lelijk!'
Wat ze ook allemaal gemeen hebben is hun gebit: óf ze missen een aantal tanden, óf ze zijn verrot en ik weet niet wat erger is.

Het heeft overigens niets te maken met het geen geld hebben voor de tandarts, zoals ik aanvankelijk veronderstelde. Ik zie namelijk bijna alle kleine kindertjes ook met een rijtje verrotte melktandjes lopen en dan heb ik het over kindjes van twee jaar. En die gaan in Nederland óók niet naar de tandarts, dus mijn conclusie is dat ze én niet of nauwelijks poetsen en bovendien altijd lopen te snoepen.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat je je wel druk maakt om je haar en je handen, maar niet om je gebit.

Ik pas me wel aan, maar niet aan alles doe ik mee. Ik poets dus wel mijn tanden, maar ik vind mijn haar en mijn kleding niet meer zo belangrijk. Schrik maar niet, de leggings en de korte truitjes laat ik in de winkels hangen, maar die heerlijke comfortabele joggingbroeken liggen wel hier in de kast en ik loop er ongegeneerd mee over straat. Heerlijk!
En over mijn haar ben ik aan het nadenken, in plaats van iedere keer mijn uitgroei bij te laten verven, denk ik er hard over om het maar gewoon uit te laten groeien.
Dan ben ik straks dus een Nederlandse Hongaarse in joggingbroek mét bh, maar wel met grijs haar en een goed gebit. Daar kan ik wel mee leven denk ik......

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk stuk en zo herkenbaar! Ik heb ook een joggingbroek, ga er nog niet mee op straat maar dat komt vast nog wel.
    En wat vind je van het glimspul als ze op chique gaan? En al die vreselijke schoenen met naaldhakken, ze hebben nog niet eens naast leer gelegen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja,allemaal even afgrijselijk inderdaad.
    enne...die joggingbroek is even een drempel,maar eenmaal de hobbel genomen...HEERLIJK!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi stukje, ik begrijp soms ook niet waarom mensen de tijd willen tegenhouden wel dat je ook de tijd kunt verwelkomen en genieten dat je ook gewoon kan leven zonder poespas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed plan :-) Ben je echt al grijs of heb je alleen wat grijze haren? De joggingbroek heb ik 's avonds en 's zondags ook lekker aan als ik thuis ben.

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha ha wat heb je dit weer mooi verteld,
    zal je straks even je stukje sturen die in het nieuwsbrief stond,
    die jogging broek is hier ook hoor, maar niet op straat.
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is zo heerlijk. Je draagt daar kleding die je hier in Nederland nooit meer aantrekt. Slobbertshirt ( bedekt natuurlijk wel alle bubbels) joggingbroek .enz. Ik heb zo.n heerlijke broek op de markt daar gekocht. Moet je zomers aan het balaton kijken. Die bikinies en de rest hangt en blubbert. Daar ga ik netjes in mijn badpak.Onze buurvrouw heeft ook een bh aan maar hij hangt tot op haar buik. En ze is nog maar 46. Ik krijg bijna de neiging als ik dat zie om tegen haar te zeggen: Kom we gaan een goede bh zoeken. In NL heb ik s 'avonds wel een huispak aan.Maar dan komt er niemand meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is het fijne van het leven in Hongarije :-) Als ik iets nodig heb, loop ik gewoon de heuvel af en loop zonder make-up of wat dan ook het winkeltje binnen. Ik denk er nog niet aan om in de spiegel te kijken... Als ik dan weer in Nederland ben, moet ik mezelf er aan herinneren dat ik dat hier wel moet doen. Anders denkt iedereen dat ik ziek ben ofzo. Pff zo'n gedoe zeg....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij het kruidvat is nu de verf in de aanbieding..... 2 voor de prijs van 1.
    Misschien dat jouw man een voorraadje mee kan nemen.......:-) :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha,nou ten eerste mag je geen vloeistoffen meenemen in het vliegtuig en ten tweede is de verf hier heel erg goedkoop, ik geloof nog geen 2 euro per pakje,dus dat is niet nodig,maar bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen